torstai 27. tammikuuta 2011

PROSTITUUTIOSTA

Olen tässä blogeja kierrellessäni törmännyt muutamiin, jotka käsittelevät prostituutiota. Sen johdosta aloin itse miettiä suhdettani ko. aiheeseen ja huomasin, ettei se ole aivan ongelmaton.

Ajatushan on "kaunis". Levittää reitensä, antaa jonkun tuntemattoman jyystää hetken ja saa siitä parhaimmillaan useita satalappusia verotonta tuloa. Mikäs sen parempaa ja tuskin se kauheasti eroaa välttämättä siitä, että baari-illan lopuksi päätyy hetkeksi jonkun tuntemattoman jampan sänkyyn. Paitsi tietysti sen maksun suhteen. Tämä kaikki olisikin helppoa ja huoletonta, mikäli ei sattuisi ajattelemaan liikaa. Kuten vaikkapa minä toisinaan teen.

Jos ottaisin maksun seksistä tuntemattoman kanssa, pitäisin todennäköisesti itseäni jotenkin huonona. Ja vaikka en itse pitäisikään, tietäisin "yhteiskunnan" pitävän minua sellaisena. Olisin altis huorittelulle, enkä pystyisi siihen mitenkään puolustautumaan. Koska olen nainen, minun oletetaan pitävän jalkani siveästi ristissä, seksuaaliset hurjasteluthan muutenkin kuuluvat enemmän miehille. Siihen ajatusmalliin minut on kasvatettu ja siitä on vaikea päästä irti.

Niin. En edes osaa kovin selvästi kantaani muotoilla. Jos kuitenkin joutuisin vastaamaan pelkällä tunteella kysymykseen, mitä mieltä olen prostituutiosta, olisi vastaukseni varmaankin seuraava: En paheksu niinkään heitä, jotka myyvät seksiä, vaan pikemminkin heitä, jotka sitä ostavat. Ja heissäkin paheksun eniten niitä, jotka saisivat seksiä ilmaiseksikin, mutta haluavat sitä ostaa pönkittääkseen egoaan tai alistaakseen naisia.

Tämä nyt oli jälleen tällainen ajatuksenraakile. Mitä mieltä Sinä olet aiheesta?

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

ootko minkä ikäinen jos saa kysyy ? Löysin tän blogin äsken ja tähän jotenki jäi koukkuun..

SonjaOh kirjoitti...

Sanotaanko näin, että olen tukevasti aikuinen. :)